VERKKOKAUPPATOIMINNAN YLEISET TOIMITUSEHDOT
Toimitusehdot
1. PALVELUNTARJOAJAN yhteystiedot
Peruskauppa
Laukaantie 4
40320 Jyväskylä
2. Toimituksen ja palvelun kohde
Näitä toimitusehtoja sovelletaan Perussuomalaisten verkkokauppatoimintaan (“verkkokauppa”). Verkkokaupan internet-osoite on www.peruskauppa.fi, ja puolue myy verkkokaupassa erilaisia tuotteita pääasiassa kuluttaja-asiakkaille. Nämä toimitusehdot määrittävät verkkokauppatoimintaan kuuluvat olennaiset myyjän sekä ostajan itsenäiset vastuut ja velvollisuudet. Mikäli asiakkaana on kuluttaja, soveltuu tilaukseen lisäksi kuluttajansuojalain (38/1978) säännökset.
3. Sopimuksen syntyminen
Sopimus kaupasta syntyy, kun tilaus on maksettu ja asiakas saa tilausvahvistuksen ilmoittamaansa sähköpostiin. Maksamalla tilatut tuotteet asiakas sitoutuu osaltaan noudattamaan kulloinkin voimassa olevia verkkokaupan yleisiä käyttö- ja toimitusehtoja.
4. Hinnat ja maksuehdot
Myytävien tuotteiden hinnat ilmoitetaan verkkokaupassa. Kaikki tuotteet sisältävät arvonlisäveron (25,5 %). Lisäksi tilauksen loppusummaan lisätään tuotteiden toimituskulut. Tilaus maksetaan euroissa (€) asiakkaan valitsemalla maksutavalla (credit, debit, Klarna).
5. Toimitusehdot
Verkkokaupan varastosta löytyvät tuotteet lähetetään sovitusti tilauksen tultua järjestelmään onnistuneesti. Yleinen tuotteiden toimitusaika on neljä (4) arkipäivää. Mikäli asiakas valitsee ja maksaa pikatoimituskuluista, on näiden tuotteiden toimitusaika 1–2 arkipäivää.
Mikäli asiakkaan tilaamaa tuotetta ei ole varastossa, informoidaan asiakasta siitä jo ostohetkellä. Tällöin tuotteen toimitusaika on 1–4 viikkoa. Mikäli tuote loppuu asiakkaan tekemän tilauksen jälkeen taikka toimitus viivästyy, informoi myyjä asiasta asiakasta ilman aiheetonta viivästystä.
Poistuvat tuotteet myydään varastosta loppuun, eikä myyjällä ole velvollisuutta tilata niitä lisää edes pidemmällä toimitusajalla.
6. Takuuehdot
Kaikilla myydyillä tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan myöntämä takuu. Ostajan tulee perehtyä valmistajan myöntämiin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa joko tuotteen käyttöohjeesta taikka valmistajan nettisivuilta.
Ostajan tulee viipymättä reklamoida myyjää takuuseen kuuluvista tuotevioista. Reklamaation myötä on myyjällä oikeus joko korjata tuote taikka vaihtaa se uuteen vastaavaan. Ostajalla on myös oikeus palauttaa viallinen tuote myyjälle rahojen palautusta vastaan.
7. Palautusehdot
Jos ostaja ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen, hänellä on kuluttajansuojalain nojalla oikeus palauttaa tuote. Palautus tulee tehdä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättää palautuksesta aiheutuvat välittömät kustannukset, kuten palautuksen postikulut, asiakkaalle palautettavasta hinnasta.
Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa sekä käyttämätön. Jos palautetusta tuotteesta on irrotettu hintalaput tai ilman ehjiä pakkauksia, kyseessä ei ole alkuperäisessä kunnossa oleva tuote, jolloin myyjällä on oikeus pidättää vahingonkorvauksena palautussummasta jälleenmyyntiarvon alentumista vastaavan osuuden. Mikäli palautettu tuote ei ole lainkaan jälleenmyyntikunnossa, on verkkokaupalla oikeus pidättää sen hinta kokonaisuudessaan sekä periä kohtuulliset palautuskustannukset.
Palautuslähetyksen mukana tulee liittää seuraavat dokumentit: 1) tilinumero, jonne palautettava hinta tuotteesta maksetaan sekä 2) alkuperäinen lasku tuotteesta, joka on tullut lähetyksen mukana. Ilman laskua tai tilausnumeroa palautettavista tuotteista myyjällä on oikeus pidättää palautussummasta palautuksen käsittelykuluja kymmenen (10) euroa.
8. Sovellettava laki
Näiden toimitusehtojen soveltamiseen taikka tilauksesta syntyviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia pois lukien sen sisältämät lainvalintasäännökset. Kaupasta syntyvät riidat myyjän ja ostajan välillä pyritään ratkaisemaan neuvotteluteitse. Mikäli asiassa ei saavuteta sovintoa, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Viime kädessä asia voidaan saattaa toimivaltaisen käräjäoikeuden ratkaistavaksi.